Al Ain és környéke

Dubaitól kb. 150 km-re délre helyezkedik el Al Ain. A várost oázisvárosnak is szokás nevezni, amelyre nem is cáfol rá: ahogy beérünk a városba, rengeteg fát és zöld növényt látunk, ami azért nem jellemző az Emirátusok városaira. Mindemellett Al Ain sokkal inkább tradicionális arab város, mint mondjuk Dubai, vagy Abu Dhabi, bár a fejlődés és modernizáció itt is megfigyelhető.
Al Ain egy 1 napos kirándulásra kiváló hely, de csak abban az esetben, ha bérelt autóval rendelkezünk. Dubaiból kiverekedve magunkat, 1,5 óra kényelmes és kissé unalmas vezetés után meg is érkezünk. Tömegközlekedéssel azonban nem lehet igazán komfortosan bejárni a várost, így ezt nem is javaslom.
Ha már rászántuk magunkat az útra, akkor lehetőség szerint ne hétfőn tegyük ezt, mert akkor az Al Jahili erőd és az Al Ain Palace Múzeum is zárva van (mi sajnos így jártunk, úgyhogy csak kívülről tudtuk ezeket megnézni). De kívülről is nagyon szépek. Ez az a két látnivaló, ami magában a városban megtalálható.

Ha ezeket megnéztük, akkor érdemes a város széle felé vennünk az irányt, az Emirátusok legnagyobb (talán egyetlen igazi?) tevepiaca felé.

Figyelem, a tevepiacot "Camel Market" néven a Google Maps rossz helyre teszi (a város közepére), de ne higgyünk neki, kinn van a város szélén, a Bawadi Mall mögött!
A tevepiac hatalmas területen helyezkedik el, autóval tudjuk bejárni: hatalmas U alakú udvarok egymás mellett, amelyben sorakoznak a tevék, több ezer teve. A karámokban fajta szerint vannak válogatva a jószágok, tejteve, versenyteve, hústeve... Aki szeretne esetleg egy versenytevére szert tenni, az úgy kb. 50.000 AED-el készüljön. A piac túloldalán kecskéket is árulnak, ha esetleg valaki a hagyományosabbra vágyik :))

Ha kitevéztünk magunkat, üljünk vissza az autónkba és induljunk el a Jebel Hafeet felé. Kb. 30 km, amíg megérkezünk a célunkhoz, ebből kb. 10 km kacskaringós, de jó minőségű hegyi szerpentin. A Jebel Hafeet egy 1300 m magas sziklahegy, ami a sivatagból emelkedik ki, közvetlenül az ománi határ mellett. Amint felértünk, gyönyörködhetünk a sivatag és Al Ain város látványában madártávlatból. Emellett van egy kis kávézó, ill. egy játszótér. Januárban eléggé fújt fenn a szél, de a látvány tényleg lenyűgöző volt.

Miután Al Ain főbb látnivalóit megnéztük, indulhatunk is vissza Dubai-ba, vagy Abu Dhabi-ba, hogy kipihenjük ezt a fárasztó napunkat. (Fotók: 2016. január)