Bahamáztunk: Bimini, Bahama-szigetek

Miami utazásunk alkalmával felmerült a kérdés, hogy el tudunk-e jutni valahogy a kevesebb, mint száz mérföldre lévő Bahama-szigetekre. Nagyon vonzott minket az egzotikus, Karib-tengeri szigetország, így elkezdtük böngészni a lehetőségeket. Több opció is felmerült: a luxus óceánjáró hajók többnapos kirándulás keretében érintik Nassaut, Fort Lauderdale-ből Freeportra naponta közlekedik komp... Ezeket azonban időhiány, vagy azok bonyolultsága, illetve magas költsége miatt elvetettük, mígnem rátaláltunk az  FRS Caribbean hajótársaságra, akik a nekünk pont megfelelő utazást kínálták!

A viszonylag új cég ugyanis kompjáratot üzemeltet Miamiról Biminire, a Bahama-szigetek USA-hoz legközelebb, alig 50 mérföldre fekvő szigetére. A komp menetrendje ideális egy egynapos kirándulásra, de persze van lehetőség néhány éjszaka eltöltésére is a fehérhomokos szigeten. Nekünk az egynapos kirándulás tökéletesen megfelelt, ezért még itthonról megvásároltuk a jegyeinket a cég weboldalán, ami nem volt éppen olcsó, de szerencsénkre a társaság Facebook oldalán belebotlottunk egy 30% kedvezményt biztosító promó-kódba, így 100 USD/fő áron megvolt a jegy.

Utazásunk napján viszonylag korán kellett kiérkeznünk a Miami kikötő H termináljához, ahonnan a komp indult. Az indulási idő 9:00 óra, de ugyanolyan becsekkolási, biztonsági és határátlépési folyamaton kellett keresztülesni, mintha repülőgéppel utaztunk volna. A check-in 7:00 órakor kezdődik és szigorúan 8:30-kor bezár, úgyhogy nem érdemes késni.

A hajóra mindenképpen meleg pulóvert kell vinni, mert a klímát kb. 17 fokon járatják, mint mindenhol az USA-ban, szóval egy pólóban szó szerint megfagy az ember a két órás út alatt. Ezenkívül nem baj, ha van nálunk enni és innivaló is, mert a fedélzeten minden aranyárban van.

Indulás után a hajó hátsó teraszáról gyönyörű fotókat lehet készíteni a távolodó Miami Beach partvonaláról és a csodálatosan kék tengerről. A terasz akkor is kiváló menekülő útvonal, ha már nem bírjuk a benti, fagyasztott levegőt, bár kint pedig eléggé fúj a szél, hiszen a komp igen gyorsan szeli a habokat.

Biminiről érdemes tudni, hogy egy észak-dél irányú 11 km hosszú, 200 m széles sziget. A lakossága kb. 2.000 fő. A sziget alapvetően két részből áll: a déli kétharmad a helyieké, itt vannak városkák, üzletek és itt van a sziget fővárosa, Alice Town is. Az északi rész pedig egy turistás, szépen gondozott resort  Hilton szállodával, bungallókkal és jachtkikötőkkel.

Pontosan 11 órára megérkeztünk Biminire, ahol a határátlépési folyamat abból állt, hogy végigsétáltunk a vámhivatal épületén, de a határőrök ránk sem néztek. Ezután ingyenes, gumikerekű kisvonatra szálltunk, amelyik a Hilton Resortba visz, de megáll a stég végénél is, ahol van lehetőség golfautó bérlésére. Mivel mi szerettük volna a szigetet teljes egészében bejárni, így a golfkocsi bérlése mellett döntöttünk. Adminisztrációval itt sem húzták az időt, 50 USD ellenében megkaptuk kulcsot és már mehettünk is. Biminin, korábbi angol gyarmathoz méltóan bal oldali közlekedés van, erre rövid idő után mi is rájöttünk 😁

Utunkat a sziget déli, helyiek által lakott területe felé vettük. A szigeten gyakorlatilag egy út fut végig, a városkákban van néhány keresztutca, de az élet alapvetően a főutcán zajlik. Egymás után sorakoznak a színes, fából és néha kőből épített lakóházak, hivatalok, boltocskák és egy-két kisebb park is van. Különleges, nagyon laza a hangulat, a helyiek beszélgetnek, üldögélnek a házak előtt, láthatóan nem stresszelik magukat a tőzsde-index ingadozásán és mindenki kedves, mosolygós, segítőkész.

Kulturális látnivalóból összesen kettőt találtunk a szigeten: az egyik a Delfin-háznak nevezett helyi múzeum, amely éppen zárva volt, a másik pedig Ernest Hemingway egykori házának a romja.

A szeméthalomba feltornyozott, gyönyörű óriáskagylók látványa igencsak szokatlan a mi szemünknek:

A déli terület felfedezését a helyiek számára fenntartott strandon zártuk, ami, bár nem a 21. századi igényeknek megfelelően kiépített és gondozott, de volt fehér homok és csodálatosan tiszta tenger, valamint egy "CJ's Deli" nevű vendéglátóipari egység, ahol a rendkívül autentikus ebédünket (hot-dog sült krumplival) is elfogyasztottuk.

Délután a turisták részére kiépített északi területet látogattuk meg. A Hilton szálloda és környéke nagyon rendezett, tiszta és modern, de a sterilitás miatt elveszett a sziget igazi "bája". Mindemellett a hatalmas, öltözővel, tusolóval, WC-vel, ingyenes napozóággyal felszerelt, csodálatos beach-nél szebbet még soha nem láttunk!

A strandolás után, 17 óra körül indultunk vissza a kikötőhöz, hogy a golfautó leadása után elérjük a 18 órakor induló hajónkat. A határátlépés hasonlóan gördülékenyen zajlott, mint idefelé, egyedül hajójegy ellenőrzés volt és a biztonsági kapun kellett átsétálni. A komp pontosan indult, a hazafelé úton pedig újra ki kellett töltenünk az USA-ba történő belépéshez szükséges adatlapot, hiszen elhagytuk az USA területét. Ez ESTA-val rendelkező magyar állampolgároknak nem probléma. Miamiba érkezvén még átestünk a határvizsgálaton, aztán eredeti, sárga taxival vettük az irányt szállodánk felé, hiszen elég fárasztó a Bahama-szigeteken strandolni egész nap 😄