Egynapos Washington

New Yorkban töltött hetünk alatt tettünk egy egynapos kirándulást az USA fővárosába, Washington DC-be. A legegyszerűbb és legolcsóbb utazási módot választottuk, mégpedig akcióban foglaltunk Megabus jegyeket. Ülőhelybiztosítással együtt 12 USD/fő áron sikerült retúrjegyet vásárolnunk a kétszer 4 órás buszútra.

A kényelmes, emeletes busz reggel 6 órakor indult a Megabus "állomásáról", ami Penn Station mögött, egészen pontosan a  34th St b/t 11th Ave and 12th Ave címen található, pár lépésre a 7-es metró végállomásától. Tíz óra után nemsokkal megérkeztünk Washingtonba, a Union Stationhöz. Innen gyalogosan vettük az útirányt a Capitolium felé. Útközben rengeteg, de tényleg rengeteg mókussal találkoztunk, talán még többel is,  mint New Yorkban. Egyáltalán nem féltek tőlünk, pár centire megközelítettek minket, de megfogni azért nem engedték magukat.

11:20 percre volt ingyenes, foglalt időpontunk csoportos idegenvezetésre a Capitoliumba. Az amerikai törvényhozás szimbólumának számító épületet csak csoportban lehet látogatni és interneten kell előre regisztrálni. Az épület jelentőségének megfelelően nagyon szigorú biztonsági ellenőrzés várt ránk a bejáratnál: ételt és italt bevinni tilos és csomagmegőrző sincs. Az idegenvezetés valamivel több, mint egy óráig tartott és igen szórakoztató volt. Többek között a kupolába is elkalauzoltak minket.

Folytatván gyalogtúránkat a hatalmas parkon, a National Mall-on keresztül indultunk a Lincoln emlékmű irányába. Pici séta után betértünk a Smithsonian National Air and Space Museum-ba, vagyis a Nemzeti Légi- és Űrmúzeumba. Ez a világ leglátogatottabb múzeuma, ráadásul ingyenes a belépés. Rengeteg repüléstörténeti és űrhajózási ereklyét tárolnak és napokat el lehetne tölteni a falai között, a mi egy órás látogatásunk sajnos csak ízelítőnek volt elegendő.

A múzeum után nem kevés sétával értük el a Fehér Házat. Illetve az épületet körülvevő kordont, ami az épülettől nagyon messze van. A fényképezőnk minden zoomjára szükségünk volt, hogy látható méretű fotókat készítsünk az ovális irodáról ill. a túloldalon a bejáratról. Sajnálatos, hogy ennél közelebb nem juthat egy egyszerű halandó az épülethez.

Délután taxival tértünk vissza a Union Stationhöz. Sofőrünk nagyon hasonlított Danny DeVito-ra, de az igazolványán szereplő név Farooq volt :)) Washingtonban még el lehet csípni tipikus amerikai taxikat (Ford Crown Victoria), New Yorkban már csak Toyoták és Nissanok szaladgálnak, ez nagy szívfájdalmunk volt.

A Union Station food courtjában ettünk egy kiadósat és már indultunk is vissza a buszunkkal New Yorkba. Úgy érezzük, hogy Washingtonra kevés volt ez az egy nap, ill. a sok gyaloglás helyett metróval vagy taxival közlekedve több is belefért volna. Amit még látni szerettünk volna: a Pentagon és a Nemzeti Katedrális a Darth Vader-es vízköpővel. Majd legközelebb!