Bangkok Charlie túrája: vasúti piac, úszópiac, híd a Kwai folyón (Thaiföld 2. rész)

Thaiföldi utazásunk alkalmával részt vettük Bangkok Charlie egynapos túráján 2015. februárban. Bangkoki szállodánktól indultunk és a kirándulás során az alábbi látnivalókat néztük meg: Maeklong vasúti piac, Damnoen Saduak úszó piac, Wat Tham Sua (tigris barlang templom) és végül a híd a Kwai folyón.

Bangkokot elhagyva egy rövid fotószünetet tartottunk egy sókitermelő üzemnél.

Maeklong vasúti piac

Az első megállónk a méltán híres vasúti piac Mae Klong városában, Bangkoktól kb. 80 km távolságra. A vasúti piacról előzetesen már rengeteg videót láttunk, de élőben mégis egészen elképesztő volt: egy hagyományos thaiföldi piac a vasúti sínre épült és amikor jön a vonat, mindent gyorsan elrámolnak az útjából, utána pedig pillanatok alatt vissza. A vonat ugyan csak lépésben közlekedik, de az árusok bódéja és a bámészkodó turisták így is csak milliméterekre vannak tőle. Nagyon különleges élmény!
A piac önmagában sem a megszokott "európai" piac, itthon viszonylag ritkán árulnak nyers és sült békát, de a kínálatról inkább beszéljenek a képek és a videó:

Videón a vonat érkezése:

Damnoen Saduak Floating Market

A Damnoen Saduak Floating Market mintegy 100 kilométerre délnyugatra esik Bangkoktól. A vízi piac környékén csónakba szálltunk, majd utaztunk egy kicsit a csatornákon, végül megérkezünk a vízi piacra, ahol a csónakból tudunk vásárolni.

Wat Tham Sua, vagyis a tigris barlang templom

Kanchanaburi-től, illetve a Kwai folyótól nem messze, egy domb tetején található komplexum. Nagyon szép, egy drótkötél vasúttal (vagy lépcsőn) lehet feljutni. Hatalmas Buddha van (itt is). Gyönyörű kilátás, fantasztikus épületek, alul pedig a barlang templom ahol áldásban is részesülhetünk.

Híd a Kwai folyón

Thaiföldön ma is áll az a híd, amely a Híd a Kwai folyón című filmet ihlette. A helyszín: Kanchanaburi. Nem úgy néz ki, mint a filmben, nem is felrobbantották, hanem lebombázták, de azért így is érdekes és megindító. A hídtól nem messze van az európai hadifogoly katonák temetője, akiket a japánok halálra dolgoztattak a Thaiföld-Burma vasútvonal és a híd építésén.