Rio de Janeiro (1. rész)

Mostanában minden Rióról szól: olimpia lázban ég a világ, mindenki az amúgy is igen népszerű
brazil városra figyel. Távoli, különleges, egzotikus... én oda soha nem fogok eljutni! Gondoltuk egészen januárig, amikor is az Alitalia-nál sikerült megcsípni igen kedvező árú repülőjegyeket (~100.000 Ft) a városba. Az akció nem sok időt hagyott a gondolkozásra - azonnal megvettük a jegyeket! Megyünk Rióba :))
(Nagy valószínűséggel az olimpia után is lesznek jóáras repülőjegyek a dél-amerikai városba, itt érdemes nézelődni!)

Január és április (az utazásunk időpontja) között igen sok nyugtalanító dolgot lehetett olvasni, hallani az olimpiára készülődő városról: rossz közbiztonság, kosz, zika-vírus, pénzügyi válsághelyzet...
Mindezek nem vették el a kedvünket az utazástól, ám igen alaposan felkészültünk, különösen, hogy kisgyermekkel utaztunk. Amiket előre megfogatunk a saját biztonságunk érdekében:
1. Csak taxival közlekedünk a városban, semmilyen tömegközlekedést nem veszünk igénybe. Szerencsére a taxi lényegesen olcsóbb, mint nálunk. A reptér - Copacabana útvonalra (25 km) 5.000 Ft alatt vittek, városon belül egyszer sem fizettünk 2-3.000 Ft-nál többet.
2. Sötétedés után nem megyünk ki a szállodából.
3. Az értékeinket a szálloda széfjében hagyjuk, mindig csak annyi pénz lesz nálunk, amennyi minimálisan szükséges.
4. Messze elkerüljük a favellákat.
5. Alaposan védekezünk a szúnyogcsípések ellen. A zika sem lehet kellemes, de a dengue-től jobban féltünk. A Thaiföldön már jól bevált szúnyogriasztót vittük magunkkal, ami sokkal hatékonyabb, mint a mezei, boltban kapható termékek. Mindig kentük magunkat, az 5 napos kintlétünk alatt egyetlen szúnyog sem csípett meg minket.

Szállásfoglalás: a booking.com-on erre a Copacabana-i háromcsillagos szállodára esett a választásunk, amit 4 éjszakára reggelivel 80.000 Ft-ból megúsztunk. A reggeli bőséges, a szoba átlagos, a strand 10 perc sétára. Utólag visszagondolva sem foglalnék szállást más városrészben, csakis a Copacabana-n, itt éreztük magunkat a legkevésbé veszélyeztetve az utcán.

Utazás: Római átszállással. A Róma-Rió repülés majdnem 12 óra, turistaosztályon már feszegette a kibírhatatlanság határait, még úgy is, hogy éjszaka repültünk, amikor aludni kellett volna. Szóval hosszú volt, de ez nem feltétlenül az Alitalia A330-as repülőjén múlt. Az étel ehető és ültünk már rosszabb repülős székben is.

Reggelre értünk Rióba, így arra a napra csak egy kis lazítást terveztünk a Copacabana-n. Ez a látvány fogadott minket:

Végeláthatatlan hosszú és széles, homokos tengerpart, hatalmas hullámok. A képeken a "homály" az a vízpermet, amit a hullámok csaptak. Ilyet utoljára a Niagara-nál láttunk. Tehát a strand nem a kisgyermekes családok kedvenc helye, legalábbis áprilisban biztos nem.  A víz 25-26 fokos, a levegő 30-35 fokos volt. A fürdőzésünk abban merült ki, hogy az óriási hullámokba vetettük magunkat, illetve vártuk, hogy jól hátba vágjon minket. Labda, matrac nyugodtan otthon maradhat, használni nem lehet őket.

További post-ok:
Rió 2: Krisuztus szobor, belváros
Rió 3: Cukorsüveg, Copacaba erőd
Összes egyben
Ha tetszett a cikk, lájkold facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a friss akciókról: fb.com/anetkukaca