Los Angeles (USA nyugat 2. rész)

Miután megérkeztünk Los Angelesbe és kialudtuk magunkat, elkezdtük a város felfedezését. Mivel autóval közlekedtünk, nem voltunk időhöz kötve, ráadásul a távolságok sem okoztak problémát és egy napba igen sok mindent sikerült belezsúfolnunk.

Első utunk Santa Monica irányába vezetett, hogy megnézzük a híres Venice Beach tengerpartot és a Baywatch őrbódékat 😮 A reggeli időpont ellenére a vízben szörfösök voltak, a parton sokan napoztak. Az idő fürdőzésre nem volt alkalmas, de a kellemes, 20 fok feletti hőmérséklet mindenképpen jól esett az itthoni mínuszok után. A parkolás a tengerpart környékén elég lehúzós, a napidíj 10-12 dollár (rövidebb időszak nincs), de egy pár utcával távolabb bőven vannak ingyenes parkolóhelyek is.
Sétáltunk egyet a parti sétányon a pálmafák alatt, majd folytattuk tovább városnéző túránkat.

Következő állomásunk Beverly Hills-ben a Rodeo Drive volt. Ez egy igen kellemes környék, LA-ben ez tűnt a leginkább rendezettnek, legtisztábbnak. A parkolást egy üzletház mélygarázsában oldottuk meg: a legtöbb helyen "valet parking" van, vagyis kiszállsz, a parkolóemberke elviszi az autódat, majd mikor visszaérkezel, visszahozza. Ráadásul az első 1-2 óra ingyenes, de a jattot azért elvárják 😉. A Rodeo Drive-on a luxusmárkák üzletei sorakoznak egymás után: Gucci, Prada, stb. Itt vásárolnak a sztárok, bár eggyel sem sikerült összefutnunk, de a Ferrarik és egyéb luxusautók egy négyzetkilométerre eső száma igencsak magas volt a környéken. Ha már itt voltunk, megnéztük a Beverly Gardens Park-ot is, ahol egy kicsit lehet pihenni a szép zöld gyepen.

Következő állomásunk a nap leginkább várt helyszíne volt: Hollywood. A Hollywood Boulevard-on a parkolás szinte lehetetlen, ezért egy utcával arrébb sikerült leraknunk az autót. Végigsétáltunk a "Walk of Fame"-en, hogy megnézzük a sztárok járdába épített csillagait. A Walk of Fame-en már több mint 2.000 csillag van, mindez 2 km hosszan, minkét oldalon elhelyezve. A Hollywood Boulevard legérdekesebb része kétségtelenül a Dolby Theatre, ahol az Oscar-díjakat adják át. Itt a nagy bejáraton keresztül fel lehet menni a híres lépcsőn, egészen a színház bejáratáig, ez tényleg nagy élmény. A környéken még rengeteg turistacsalogató látványosság van: Madame Tussaud viaszmúzeuma, Guiness World Records Múzeum, a Chinese Theatre mellett pedig sztárok kéz és láblenyomata a betonban. Ottjártunkkor egy hatalmas Final Fantasy XV. installáció is volt, amelybe be lehetett állni egy fotó erejéig. Ennek megfelelően óriási tömeg van a környéken, mozdulni alig lehet az emberektől.
A csillogásnak azonban van árnyoldala is: a környék tele van a kínai bovlit áruló szuvenírboltokkal, a járókelőkre lépten-nyomon városnéző túrákat tukmálnak levakarhatatlanul. Ennyi lecsúszott, zavart elméjű, ill. hajléktalan embert még sehol nem láttunk. Az utcán csöveznek és pont mint a filmekben: bevásárlókocsiban viszik a cuccaikat, a járdára lerakott matracokon alszanak. A McDonalds WC-jében pedig épp drogot osztottak, amikor könnyíteni szerettünk volna magunkon. Szóval nem túl bizalomgerjesztő a környék, sötétben senkinek nem ajánljuk.

A nap utolsó állomása a hegyoldalban a nagy Hollywood felirat meglátogatása volt. Erre kiépített lehetőséget előzetesen nem találtunk. A GPS-be betáplált "Hollywood sign best viewpoint"-ra kiadott célpont alapján elindultunk egy nagyon kacskaringós, szűk, ámde gyönyörű villákkal szegélyezett úton a hegynek felfelé. Kb. 5 mérföldnyi szlalomozás után jutottunk egy kopár domboldalra, ahonnan tényleg fantasztikus kilátás nyílt a feliratra. Itt azonban sem kiépített parkoló, sem egyéb, turistáknak szánt infrastruktúra nem volt. Sokakhoz hasonlóan, az út szélén leparkolva és a kerítésen átmászva azonban gyönyörű fotókat tudtunk készíteni, ráadásul a naplemente fényei is velünk voltak 😀.

A napi programunk befejeztével a szállodánk felé vettük az irányt. Az autópályára érve azonban tizenegynéhány mérföldet araszoltunk hazafelé az esti csúcsforgalomban (LA-ben az egyik legrosszabb, legzsúfoltabb a közúti közlekedés). Visszaérkezvén az autó mérföldszámlálója több, mint 70 mérföldet (~110 km) mutatott az aznapi megtett távolságra, pedig ki sem jöttünk a városból. Az Angyalok városa nem kicsi. Elfáradtunk, jót aludtunk.

További cikkek erről az utazásunkról