Kipróbáltuk, elemezzük: Laudamotion


Áprilisban az AirBerlin hamvain és a Ryanair hátszelével berobbant Bécs légterébe Niki Lauda új légitársasága a Laudamotion. Már az indulás napján azzal hívták fel magukra a figyelmet, hogy 60 euróért kínálták a főszezoni retúrjegyeket Európa legkedveltebb üdülőterületeire: Mallorca, Szantorini, Paphos, Malaga, Kréta...

A 60 eurós jegyekből az idő múlásával 20 eurós jegyek is lettek, ennek köszönhetően pedig az idáig méregdrágán elérhető Mallorca lett a magyarok egyik kedvenc üdülőhelye. Sőt az egy-két-háromnapos tengerparti kiruccanások is új értelmet nyertek, ugyanis a repülők menetrendjének (hajnali odaút, késő esti visszaút) köszönhetően a hatezer forintos repülőjegy mellé 1 éjszakai szállást foglalva két teljes napot lehetett pancsolni a langyos tengerben. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel kúlabb dolog leugrani egy hétvégére Mallorcára, mint a Balcsira.
A bécsi indulás sem okoz problémát, Flixbusszal három-négyezer forintért kényelmesen ki lehet utazni. Néhány transzfercég is ráugrott a lehetőségre, párezer forintért kifejezetten a hajnali és éjszakai Laudákhoz indítottak kisbuszokat.

Fogalás, utazás:
Mivel a Laudamotion tulajdonosa (már) 75%-ban a Ryanair, nem meglepő, hogy az osztrák fapados weboldala gyakorlatilag az ír anyacég oldala átszínezve és rebandingelve, a foglalási és egyéb szabályok (csomagpolicy, szétültetés, web check-in...) teljesen megegyeznek velük és a reptéren is  ugyanazok a folyamatok: a prioritysek kivételével a gurulós bőröndöket felcimkézik és beszállás előtt le kell adni (novembertől megváltozik!). A schwechati reptér kényelme azonban egészen más élményt nyújt a ferihegyi bádogcsarnokhoz képest: a repülők csőről indulnak és érkeznek, az üzletek nyitva tartása alkalmazkodik a hajnali járatok indulásához... ez már nyugat!
A Laudamotion ex-AirBerlin repülőgépeket használ nagy Laudamotion felirattal ellátva, de még az AirBerlin logó is ott díszeleg a hátsó szárnyukon. A gép belsejében egy-két laudás logó mellett  feltűnnek még berlines matricák is, a gyerekeknek osztott plédeken pedig Niki felirat olvasható (Niki Lauda korábbi légitársasága).
Gyorsan kellett a légitársaság megalapításával lépni, nem volt idő nagy átalakításokra, azonban ez egyáltalán nem rontja az utazási élményt. Kifejezetten örültünk, hogy a gépen volt monitor, amin követhettük térképen az útvonalat és a farmerbe öltözött sztyuvik is kedvesebbnek tűntek a fapadon megszokottaknál :)

Épp a héten jelentette be a Laudamotion, hogy a jelenlegi 9 repülőgépük mellé (plusz néhányat az anyacégtől bérelnek) a jövő nyári szezonra további 9 új Airbus A320 érkezik és ezek már teljes Laudamotion festésben fognak tündökölni.




Megéri 20 eurós jegyek mellett napi 3 járatot indítani Mallorcára?
A Laudamotion a Niki légitársaság tapasztalatai alapján szinte kizárólag a zsíros nyaralóhelyekre repült rá, azonban a menetrend késői meghirdetése miatt nem érkeztek olyan ütemben a foglalások, ahogy azt remélték. Nyár közepén már kommunikálták, hogy az idei évre tervezett 100 milliós veszteség helyett legalább 150 milliósra számítanak. Az árakat pedig a padlóig csökkentették, ennek köszönhetően főszezonban sem volt ritka a 20 eurós retúrjegy Mallorcára és még most is rengeteg jegyet kínálnak ennyiért őszre.
Bécs - Palma de Mallorca jelenleg a Lauda legolcsóbb útvonala, hatalmas kapacitással repüli, ezért nem szabad túlságosan meglepődni az alacsony árakon. Minden reggel három járat indul közel 600 székkel, amelyek megtöltéséhez Bécs környéke, Szlovákia és Magyaroroszág is kevésnek bizonyult. A társaság menetrendjét szemlélve az áremelés elősegítésére a kapacitás csökkentése, vagyis a járattörlés sem opció, hiszen a a hajnali bécsi indulás és a késő éjszakai visszaérkezés között a repülőgépek Palmáról indulva körbejárják Európát, törlés esetén borulna az egész napi program, ahol azért jóval jövedelmezőbb útvonalak is vannak. Tehát marad a Lauda részéről a fogak szívása és az alacsony árak, az utasok részéről pedig az örömködés, hogy olcsóért repül a család Mallorcára!

 Reggelente 3 repülőgép indul Bécsből Palmára:

Egy repülőgép napi programja:

Naív dolog lenne azt gondolni, hogy ezentúl minden évben ennyiért fogunk a spanyol szigetre eljutni! Ez valószínűleg az idei év szenzációja marad, jövőre pedig "normál" árakon, vagyis meglehetősen drágán tudunk majd odarepülni. Már elérhető és foglalható a 2019-es nyári menetrend, egyelőre irányonként 90 eurónál nem találni olcsóbb jegyet...

facebook.com/anetkukaca


________________________________________



A nagy utazós bankkártya teszt: Curve, Revolut, Transferwise - saját bőrünkön próbáltuk ki, hogy melyik kártyát éri meg használni, hogy a lehető legtöbbet spóroljunk az árfolyamváltásokon.