1 napos Milánó

Versace, Prada, Louis Vuitton... Milánó a divat és a luxus olasz fővárosa.

A Wizzair kedvező menetrendjének köszönhetően néhány napon van lehetőségünk Budapestről egy egynapos milánói kirándulásra. Mivel egy napra nem kell csomagot vinni, így a repülőjegyet semmilyen egyéb költség nem terheli. Szállásra sem kell költeni.  A gép reggel 6-kor indul Pestről, 7:40-re ér Milánóba. Visszafelé 22:10-kor indul, 23:45-re ér Budapestre. Jegyek 2-3 hónapra előre foglalva akár 5.000 Ft körüli összegért beszerezhetőek (Wizzair tippek)

Nézzük, mi fér bele egy napba:
A milánói reptérről érdemes vonattal, a MalpensaExpress-szel, Milano Cadorna állomásig utazni. A vonatok fél óránként indulnak, kb. 40 perc az út. Oda-vissza vonatjegy: 18 EUR. Jegyet elég a pályaudvaron megvenni.

A Cardona állomásról indultunk gyalogos túránkra: először a Santa Maria della Grazie templom felé vettük az irányt. Itt található a Leonardo Da Vinci Utolsó vacsora festménye. A belépő 12 EUR, de sajnos csak hónapokkal előre lehet jegyet vásárolni ezen a weboldalon!

Olvasói komment: a www.utolsovacsora.hu oldalon, kb. 1 héttel előtte is lehet jegyet venni az utolsó vacsorára. A felszabadult jegyeket adják tovább kinyomtatható voucher formában, amit a helyszínen, a templom mellett balra található irodában lehet jegyre váltani. Igaz, hogy 1-2 ezerrel drágább, de ha már Milánóba van repjegyünk és látni szeretnénk, akkor megéri a plusz költség!
Köszönet: Gyuri

A templom megtekintése után a Sforzesco kastély felé indultuk, a kastély után pedig a Sempione kerten sétáltunk keresztül egészen a diadalívig. Gyalogos túránk első részre térképen: https://bit.ly/3gyUxkx

Hogy kíméljük a lábunkat, a diadalívnél villamosra szálltunk és visszazötyögtünk az 1-es villamossal a tér másik végéig, a Cairoli megállóig. Ezen az útvonalon nagyon régi, fapados villamosok járnak, így az utazás felér egy nosztalgia-villamosozással is :)) A Caroli-tól a sétálóutcán, a Via Dante-n a Dóm felé vettük az irányt. Miután megérkeztünk a Dóm térre és rácsodálkoztunk a gyönyörű épületre, az első utunk a templom tetejére vezetett: fel lehet menni gyalog (9 EUR) vagy lifttel (13 EUR). A kilátás odafentről is gyönyörű!

A Dóm tetőterasza után a magát a templomot belülről is nézzük meg (ingyenes a belépés), valamint muszáj egyet a Galleria Vittorio Emanuele II. elegáns üzletei között is sétálni. Az üzletház túlsó végén található operaházat, a Scala-t se hagyjuk ki. Ezután épp itt az ideje, hogy együnk egy eredeti olasz pizzát, amelynek az ára még a sétálóutcán sincs elszállva (kb. 10 EUR).

Miután jóllaktunk, folytassuk utunkat: innentől már a bevásárlásé és az üzleteké a főszerep. Útvonalunk: Corso Vittorio Emmanuelle II. -> Piazza S. Babila, majd a hangulatos Via Monte Napoleone. Sétánk második része térképen: https://bit.ly/3TH93Fa

A Via Monte Napoleone végétől pedig induljunk vissza a repülőtérre: M3 metro: Montenapoleone -> Doumo, ott átszállás: M1 Doumo --> Cadorna. A vasútállomásról a reptérig pedig a Malpensa Express-szel.

Ottjártunkkor, 2014. szeptemberében, a repülőtéri ellenőrzésre nagyon sokat kellett várni, így nem érdemes a repülőtérre az utolsó pillanatban kiérkezni.

Ha tetszett a cikk, lájkold facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a friss akciókról: fb.com/anetkukaca