1 napos London (pici pénzből)

Utoljára 2006-ban jártunk Londonban, úgy gondoltuk, hogy épp itt az ideje a 10 éves élményeinket felfrissíteni. Sokat nem akartunk költeni az akcióra, így az 1 napos, "gyorstalpaló" változatot választottuk, amelyhez pont ideális a WizzAir menetrendje. Ráadásul még az új, nagyobb Airbus A321-es gépeikkel nem repültünk.

2015. november 12-én akciózott a WizzAir, a számunkra ideálisnak tűnő szombati napon az oda-vissza repülőjegy kis kézipoggyásszal, DiscountClub tagsággal 7.500 Ft/fő-ből kijött. A dátum 2016. január 30. Nevetséges ár, megvettük, örültünk. (Másnap, november 13-án volt a párizsi terrortámadás, így egy nem várt rizikófaktor halványította el az örömünket, de erről majd később.)

Elérkezett az utazás napja: reggel 6 órakor, a nagy köd ellenére is pontosan indult a wizz nagy gépe, a másfél hónapos HA-LXB. Az utasokkal tele repülő pontosan érkezett Lutonra, helyi idő szerint fél 8 után nem sokkal.
A belvárosba a National Express buszával mentünk, amely 8:05-kor indult (sietni kellett hozzá) és 1:20 a menetideje a Victoria Coach Station-ig. Az oda-vissza buszjegy egy héttel az indulás előtt interneten vásárolva 10,6 GBP-ra jutt ki fejenként. Nem rossz ár!

Kb. fél 10-kor kezdtük meg a gyalogos városnézésünket: Victoria → Buckingam Palota → Piccadilly Circus → Trafalgar Square  → Downing street → Westminster apátság → BigBen, Parlament → Westminster híd → London Eye útvonalon. Persze a látványosságokat csak kívülről néztük meg, sajnos több az idő szűke miatt nem fért bele. A séta útvonala kb. 4,5 km, egy kis kávészünettel és souvenir vásárlással a Piccadilly-n egyáltalán nem volt fárasztó.

Ezután metróztunk egyet a District/Circle line metróval a Westminster → Tower Hill útvonalon. A metróhoz a saját, magyarországi paypass bankkártyáinkat használtuk. Minden további nélkül elfogadta őket a metró kapuja. (Egyes bankoknál elképzelhető, hogy kb. 20 fontnyi összeget zárolnak a kártyáról, de nem kell aggódni, néhány nap után a korrekt összeg kerül levonásra.) A metrójegy erre az útvonalra egyébként 2,5 GBP/fő.

A Tower, Tower bridge, valamint a Temze parti skyline megtekintése után a 15-ös emeletes busszal a St Paul's Cathedral felé vettük az irányt (buszjegy paypass kártyával 1,5 GBP - a buszokon csak felszálláskor kell odaérinteni a bankkártyát az olvasóhoz!).

A St Paul's után lesétáltunk a Temze partra a Millenium hídhoz, vetettünk egy pillantást a túlparton Shakespeare Globe Színházára, majd a parton el a Blackfriars metrómegállóig. Innen vissza metróval (2,5 GBP) a Victoria-ig, majd pici séta a Victoria Coach Station-ig. Épp időben érkeztünk a 16:20-as National Express buszhoz. A busz menetideje a dugó miatt kb. 2 óra volt a reptérig.

A reptéren még 2 óra várakozás az egyébként 20:40-kor pontosan induló HA-LXB-re. A terminálban feltűntek más ismerős, meglehetősen elfáradt arcok is a reggeli járatról :))
Azt hiszem az 1 napos londoni kirándulás nem egyedi, de annál nagyszerűbb dolog. Következő alkalommal a látnivalók helyett valószínűleg a vásárlásra koncentrálunk, de szívesen megnéznék egy (matiné) színházi előadást is a West-End-en!

Még néhány szó...

...az időjárásról: hatalmas mázlink volt, egy csepp eső sem esett ránk azon a napon, a hőmérséklet kb. 10 fok volt. Felhős és napsütéses idő volt, a Tower hídon viszont rettenetesen fújt a szél. Azért esernyő nélkül nekivágni egy londoni útnak több, mint felelőtlenség.

...a terrorveszélyről: a párizsi események után úgy gondolom, hogy alapjaiban fog megváltozni az emberek hozzáállása az utazásokhoz. Sajnos egyetlen (európai) nagyvárosban sem lehet 100 %-ban kizárni a terrortámadás veszélyét. Most Londonban azonban nem éreztünk fenyegetettséget, a rendőri jelenlétet erősnek vagy zavarónak nem mondanám. Azért ne felejtsük el, néhány órás látogatás alatt egy turista nem tudja és nem is feladata felmérni ezt a helyzetet. Amit részünkről meg tudtunk tenni, azt megtettük: próbáltuk kerülni a tömeget (bár ez a Trafalgar square-n, a Westminster hídon és a Tower hídon lehetetlen), valamit sötétedés előtt felszálltunk a Londont elhagyó buszra.

Zárszóként röviden: London, 1 napra: megéri? IGEN!!! Bármikor!

Ha tetszett a cikk, lájkold facebook oldalunkat, hogy ne maradj le a friss repülőjegy akciókról sem: fb.com/anetkukaca