Jövő nyárra Montenegro? (2. rész)

Montenegróba történő utazásunkról korábbi cikkünkben írtunk. Most bemutatunk néhány kirándulási tippet, ötletet a tartalmas pihenéshez:

1. Dubrovnik
Bár nem Montenegró, de ha a környéken járunk nem szabad kihagyni Horvátország legszebb városát, amely csupán 50 percnyi autóútra fekszik a montenegrói határtól. Érdemes egy egész napot eltölteni a városban, egy jót sétálni a UNESCO által a világörökség részévé választott óvárosban, körbemenni a városfalon (1,94 km hosszú, belépő: 150 HRK), majd felmenni a hegyre a telekabinnal (120 HRK).

2. Kotori öböl
Szintén egy egész napos autós túra a Kotori-öböl felfedezése: egyik irányba használhatjuk a Lepetane - Kamerani kompot (4,5 EUR/autó), majd autózzunk az öböl mentén haladó úton. Álljunk meg Tivat városában (a kikötő nagyon szép) és sétáljunk egyet Kotor (szintén UNESCO világörökség) óvárosának macskaköves utcáin, illetve kapaszkodjunk fel a 260 m magasan elhelyezkedő Sveti Ivan erődítményig. Onnan gyönyörű a kilátás az egész öbölre, illetve az ott parkoló hatalmas tengerjáró hajókra. Felejthetetlen élmény!

3. Sveti Stefan
A Budvához tartozó falu régebbi része egy szigeten található, melyet egy földszoros kapcsol össze a szárazfölddel és a környékbeli turizmus egyik látványossága lett. A dél felé haladó autóútról ilyen fotókat lehet készíteni a városkáról:

4. Strandolás: Plavi Horizont
A Tivattól nem messze található Plavi Horizont az egyik legkedveltebb strand Montenegróban. Egy kis öbölben helyezkedik el, így nincsenek nagy hullámok, a víz is megfelelően meleg. A part homokos, lassan mélyülő és tiszta, így kisgyerekes családoknak ideális.

5. Albánia
Ha már elutaztunk Montenegróig, átruccanhatunk Albániába is. A mi rövid túránkról itt írtunk.

Korábbi cikkünkben írtuk, hogy Montenegró felé a horvát autópályán érkeztünk, hazafelé azonban szokatlan megoldást választottunk: a Bar-Belgrád éjszakai autós vonatot vettük igénybe.
A vonat este indul Bar állomásról (az autót késő délután kell felrakni a zárt, biztonságos autószállító vagonba) és reggelre már Belgrádba is érkezik. A vonaton lehetőség van hálókocsiban aludni, bár senki nem számítson az Orient Express luxusára. Az utazás költsége viszont még hálókocsiban is kedvezőbb volt, mintha az autó a saját "lábán" tette volna meg az utat és kalandnak sem utolsó 😀