Jordánia pár nap alatt (vendégposzt)

Valószínűleg sokan ismerik a Harrison Ford által megformált Indiana Jones kalandozásairól szóló filmsorozatot, amely egyik részében láttam meg a csodálatos „kősziklavárost”, Petrát. Régi álmom vált valóra, amikor hirtelen felindulásból repülőjegyet kezdtünk el nézni Jordániába.

Jó előre lefoglaltuk a novemberi utazásunkat, már július elején. A repülőjegyet fejenként 30.000 Ft-ból hoztuk ki, elég kedvező áron, hiszen október végén indította a Ryanair légitársaság, a közvetlen Budapest-Amman járatot.
Az előkészületekben A net kukaca segítségét kértük, hiszen ő sokkal tapasztaltabb nálunk. Előre nem sok mindent intéztünk: a szállást foglaltuk le, illetve a vízumot vettünk meg előre, hiszen így jóval olcsóbb volt (www.jordanpass.jo). A vízum típusok 70-80 JOD (1 JOD kb. 400 HUF) között mozognak, mi a Jordan Explorert választottuk, amely egyszeri ingyenes bejárást biztosít minden látnivalóhoz Jordániában, továbbá ezzel a jeggyel 2 napos túrává alakíthatjuk a látogatásunkat Petrában.

A szállást két városban foglaltunk a booking.com-on: Wadi Musa-ban 2 éjszakát töltöttünk el, közel Petra bejáratához és a belvároshoz. Ez került kettőnknek reggelivel 29.000 Ft-ba. Ammanban 1 éjszakára foglaltunk szobát, szintúgy reggelivel, 9.000 Ft-ért, közel a látnivalókhoz!

A közlekedés Jordániában nem egyszerű: a buszok nagyrészt csak egyszer járnak egy nap, így érdemes taxival utazni. A reptérről egyenesen Wadi Musa-ba (Petra) vezetett utunk, nem volt előre leszervezett taxink vagy buszunk. Érdemes összefogni magyarokkal és együtt taxizni, sokkal olcsóbbra jön ki. Mi is így tettünk, Amman reptér - Wadi Musa távon (kb. 250 km, 2,5 óra) 75 JOD-ért vitt el a taxi minket, ezt az összeget egy magyar párral feleztük. Visszafelé ugyanezt az utat 50 JOD-ért tettük meg, csak alkudni kellett.

Petrára érdemes akár 2 napot is rászánni, de tudni kell, hogy oda-vissza 8 kilométert kell sétálni (nem számoltuk bele a főútról nyíló túraútvonalakat, amelyeket szintén érdemes végigcsinálni, hiszen csodálatos látnivalókat nézhetünk meg). Már reggel 7 órakor Petrába belépve, elkaptak a rámenős helyiek, akik lovakkal/szamarakkal akartak minket elvinni. Az ilyen ajánlatokat eleinte illedelmesen visszautasítottuk, de jöttek utánunk. Legjobb, ha nem szólunk semmit sem, mintha nem értenénk.

Végigsétáltuk a távot, plusz rádobtunk egy 4 kilométeres túrát a hegyekben, ahonnan eszméletlen kilátás nyílt Petrára, Wadi Musára és a hegyekre. Vétek lett volna kihagyni! Fontos, hogy ide kényelmes cipőben és ruházatban menjünk, nem kis táv ezt lesétálni (lépcsőzni is kell kb. 45 percet az utolsó látnivalóig. FELFELÉ!). Itt is van lehetőség szamaras/tevés segítséget kérni a Monastery eléréséhez, de nagyon drága és instabil, főleg a szamár, így ezt mi kihagytuk és sétáltunk. Volt aki magassarkú cipőben és kisestélyiben gondolta végigtipegni Petrát. Na, ez nem az a hely!

Ammanban is rengeteg a látnivaló, nekünk erre fél napunk volt, de lehet, hogy még annyi sem, mert esett az eső. A szállásunk közel volt a Színházhoz és a Citadellához, ezeket néztünk meg. A Citadellára nehezen találtunk fel, a helyiek segítettek. Innen gyönyörű kilátás nyílt a jordán fővárosra,  a házakra, amelyek ugyanolyan színűek egytől-egyig. A főváros utcáin sétálva, sok butikba (leginkább férfiaknak, elvétve vannak csak női butikok) invitáltak minket. Meg kell jegyezni, hogy minőségben és árban is nagyon jó zakókat, öltönyöket láttunk.

Összeségében maximálisan megérte minden egyes forintig, amelyet erre az útra költöttünk, hiszen csodálatos hely és felejthetetlen élmény Jordánia. Egyetlenegy negatívumot tudok megemlíteni: minden helyi felkapja a fejét a szőke tincsek láttán. Pár nap után ez már különösen zavaró, hogy „bámulnak”. Ezen kívül, semmi, de semmi negatívum nem ért minket. Kedvesek és nagyon barátságosak a jordánok. Még rengeteg látnivaló van Jordániában, de nekünk ezekre volt időnk, s ezeket akartuk megnézni (főleg Petrát). Amennyiben alkalmunk adódik, biztos, hogy visszamegyünk mégegyszer ide!

Köszönjük az élménybeszámolót Raminak!