Lazulás Phuketen + James Bond szikla (Thaiföld 3. rész)

Ázsiai körutunk során Bangkokból AirAsia.com fapadossal repültünk Phuket szigetére, majd néhány nap múlva a szintén fapados Jetstar-ral utaztunk tovább Szingapúrba. Közötte viszont rengeteg élménnyel gazdagodtunk a thai üdülőparadicsomban.

A szigeten Patong Beach-en (Phuket legnagyobb üdülővárosában) laktunk egy teljesen új, nagyon szép szállodában, amit ráadásul rendkívül jó áron foglaltunk a booking.com-on. Az árban benne volt a svédasztalos reggeli is, a szálloda tetején pedig a medencéből gyönyörködhettünk a kilátásban. Szóval az igazi álomnyaralás színvonalát a szálloda sem rontotta le 😁

Patong Beach igazi turistaparadicsom: főutcája, a Bangla Street minden este az éjszaki élet pezsgő központjává változik, bárok, utcai életárusok, kétes kinézetű night clubbok, tetoválószalonok és thai box mérkőzések szórakoztatják a nyugati turistákat. Aki nyugalomra vágyik és a világtól távol szeretne pihenni, az semmiképpen se Patongon foglaljon szállodát!
A sétálóutca a gyönyörű homokos tengerpartra vezet, ahol napközben a fürdőzés mellett jetskizni, banánozni és egyéb vizes sportokat lehet kipróbálni. Itt minden a turistákért (és a pénzükért) van! A strandot természetesen pálmafák szegélyezik, igazi paradicsomi hangulatot kölcsönözve a helynek.

Phuketen töltött napjaink alatt két kiránduláson vettünk részt:

A Thaiföldi utazás oldalon fizettünk be az egész napos, hajós "5 sziget túrára". A Phang Nga öböl csodálatos sziklái teljesen lenyűgöztek minket, a látvánnyal nem tudtunk betellni, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a vízből kiálló, különleges formájú sziklákról legalább 200 db fényképet készítettünk.
A program részeként érintettük a Panyee-szigetet, ahol egy kis, vízre épített muszlim falut tekinthettünk meg. Érdekes volt az biztos, bár valamiért olyan érzésünk volt, hogy az "ott lakók" inkább csak statiszták egy turistalátványosságban és este szépen hazahajókáznak. Erre azért nincs bizonyítékunk.
A túra leghíresebb látványossága a James Bond szikla, ami az 1974-es "Az aranypisztolyos férfi" című kémfilmben kapott nagy nyilvánosságot, teljesen megérdemelten. Azóta turisták ezreit szállítják ide, hogy elkészítsék a sziklát saját kezükkel megtámasztó fotóikat. Természetesen mi is készítettünk ilyet.
Az út további részében két másik szigethez hajóztunk, majd gumicsónakokkal a sziget barlangjaiba is beevezhettünk, sőt egy csak barlangon keresztül megközelíthető mangrove erdőt is útba ejtettünk. Ilyet sem látunk mindennap!
Az utolsó szigeten lehetőségünk volt a szinte érintetlen tengerparton fürdőzni, ahol majmocskák szokták meglátogatni a vendégeket. Ottjártunkkor sajnos éppen szabadnaposak voltak.
Az utazás során a hajón kaptunk enni, inni és a thai matrózlegények szórakoztattak minket. Rengeteg élménnyel és nagyon fáradtan tértünk vissza Patongra.

A következő kirándulásunk csak egy rövid kiruccanás volt, mégpedig a kihagyhatatlan elefántolás. Ezt is magyarok által szervezett program keretében vettük igénybe és teljesen elégedettek voltunk velük, ajánljuk őket is: www.phuketmagyarul.hu. Kisbusszal vittek minket a dzsungelbe, ahol az elefántfarm van. Megérkezésünk után mini banánnal etettünk egy gyerekelefántot, majd megérkezett az előzőnél már sokkal méretesebb "taxink". Kellemes kis imbolygós fél órás utazásra számítottunk a hatalmas állat hátára rögzített padon. Hát ez nem teljesen olyan volt,  mint amilyennek elképzeltük. Ami lentről kellemes ringatózásnak látszódik, az odafentről inkább földrengésnek tűnik, ahol mind a 20 ujjunkkal próbáltunk a kis padba kapaszkodni. Mindemellett az útvonal nem sík terepen halad, hanem az őserdőben szűk kis csapásokon, fákon pihenő gyíkok lenéző pillantásai között. Ráadásul az út olyan meredek, mintha legalább a Himalájára kaptatnánk fel. Az út felénél egy sziklaszirt tetejére értünk, ahonnan csodálatos kilátás tárult elénk. Itt a rendkívül jó fej thai idomárfiú kedvességből kiültetett az elefánt a'la nature fejére. "Bátor" férfiként nem ellenkeztem! Eddig sem fért zabszem sehová, ezután viszont még inkább kilátástalanabbnak éreztem, hogy én rendeltetésszerű módon fogok távozni az elefántról. Hát kérem, az elefánt fején semmilyen kapaszkodó nincs! Nem akartam magamra haragítani a hatalmas jószágot, így a kb. 3 szál, drót vastagságú hajszálát nem tekintettem kapaszkodásra alkalmas felületnek. Szerencsére minden paránk feleslegesnek bizonyult, a hatalmas, nyugodt állat gond nélkül dokkolt a végállomáson a leszálló faszerkezethez. Igyekezetét banánnal jutalmaztuk, az idomárfiú pedig inkább a baht-tól érezte jól magát 😀 Életre szóló élmény volt ez is!

Végezetül egy hasznos tanács: Thaiföldön baloldali közlekedés van, ezért miután megegyezel az autó mellett álló taxisofőrrel a viteldíjban, ne rutinból szállj be az anyósülésre, mert hirtelen a volán mögött találod magad! 😂