Irány Miami Beach!

Korábban már részletesen leírtuk, hogy hogyan jutottunk el fapados repülővel és izlandi átszállással Miamiba, most pedig Miami Beach-et mutatjuk be saját szemszögünkből. Az első benyomás rögtön a repülőtéren ért minket: az izlandi 9 °C fok és erős szél után, este 11 órakor 30 fok és 90% körüli páratartalom fogadott minket. Ezt nem panaszként írjuk, hiszen pont a meleg és a finom tenger miatt utaztunk oda 😀

Mindenekelőtt egy kis földrajzi gyorstalpaló: Miami egy 400.000 fős nagyváros, amely a szárazföldön helyezkedik el, Miami Beach pedig egy 90.000 lakosú üdülőhely egy keskeny, észak-déli irányú szigeten. Miamit és Miami Beach-et hidak és mesterséges szigetek kötik össze, de közigazgatásilag két önálló várost alkotnak.

Los Angelessel ellentétben, itt kiváló a tömegközlekedés, buszokkal minden könnyen és viszonylag gyorsan elérhető, ezért nem is gondolkodtunk autóbérlésen, egész nyaralásunk alatt buszoztunk. Így tettünk érkezésünk után is, a repülőtérről 2,25 USD árú buszjegy ellenében jutottunk a Miami Beach középső részén, Mid-Beachen, a parttól kb. 100 m-re található szállodánkig. A szálloda helyi viszonylatban olcsónak számít, ennek ellenére nagyon rendben volt. Modern, szinte új berendezés, nagyon gyors ingyenes wifi, egyszerű reggeli, kiváló elhelyezkedés, tisztaság. Az egyetlen negatívum, hogy a szobaáron felül napi 100 USD kauciót zároltak a bankkártyánkról, amit a nyaralás végén természetesen visszaadtak.

Az időjárásról még annyit érdemes megemlíteni, hogy ott-jártunkkor, vagyis június elején kezdődik az esős évszak. Ezt mi sem úsztuk meg, minden nap volt egy kis zápor, de ez csak kb. negyed órára zavarta meg a szikrázó napsütést. Utána mintha mi sem történt volna, rekkenő hőség, magas páratartalom.

Ahogy írtuk, szállodánk a Mid-Beachen található, az igazi Miami Beach hangulat pedig a sziget déli részén, South Beach-en van. Oda az ingyenes retro Trolley-val jutottunk el. Itt találhatóak azok a nevezetességek, amikről az útikönyvekben olvashatunk: Ocean Drive, Art Deco negyed és a híres bevásárlóutca, a Lincoln Road. Azért legyünk őszinték, ebben a városban a tengerpart az igazi látványosság és vonzerő, az épített környezet nem feltétlenül nyújt többnapos városnézési lehetőséget.

Ennek megfelelően első utunk South Beach-en a strandra vezetett. A látvány leírhatatlan: végeláthatatlanul hatalmas és széles tengerpart, tipikus amerikai vízimentő kunyhók és gyönyörű tiszta, langyos, enyhén hullámzó tenger (illetve Atlanti-óceán). Egy strandimádónak maga a Mennyország! És igen: quadok, rendőr SUV-ok és lifeguard-ok szaladgálnak a homokban, pont mint a filmeken 😊
Két apró észrevételünk azért van:
1. Árnyék nincs, nulla, zéró. Lehet viszont napernyőt bérelni, vagy pedig negyed óra alatt rákvörösre égni.
2. A strandon nem lehet sört (és semmilyen alkoholt) vásárolni és elméletileg fogyasztani sem. Ha viszont a sört megveszed a szupermarketben és papírzacskóba csomagoltatod, akkor nyugodtan kortyolhatod a parton, nem fognak rád szólni.

Strandolás után nyakunkba vettük a várost, hogy a nevezetességeket megcsodáljuk. Az Ocean Drive-ot nem lehet eltéveszteni, hiszen az a parti út neve. A pálmafákon és a percenként elhaladó luxusautókon kívül az art deco épületeket is érdemes megszemlélni, hiszen itt van a világon a legtöbb épen megmaradt, vagy szépen helyreállított ilyen stílusú épület. Ezek az 1920 és 1940 között épült, különleges stílusú épületek (főleg szállodák) határozzák meg az egész városképet.

Az Ocean Drive-ról észak felé indulva, néhány perces sétával érjük el a Lincoln Road-ot, ahol a luxusmárkák üzletei mellett hangulatos bárok, teraszok sorakoznak. Vásárolni itt egy átlagembernek nem feltétlenül szükséges, de a látvány és a hangulat nem rossz (bár nekünk LA-ben a Rodeo Drive jobban tetszett).

A szigeten a part teljes hosszában a szépen gondozott sétányon végig lehet gyalogolni, futni, vagy éppen görkorizni, de ha figyelmes az ember ilyen apró élőlényekbe is bele lehet botlani (felidegesíteni azonban nem érdemes őket):

Miami Beach látnivalóit ezzel nagyjából megtekintettük, de a környék még számos kirándulási lehetőséget rejt magában, ezek közül az általunk meglátogatottakról természetesen részletesen beszámolunk.

Cikksorozatunk további részei itt olvashatóak