Paralia pünkösdkor - mininyaralás

Hirtelen ötlettől vezérelve pár héttel pünkösd előtt kitaláltuk, hogy utazzunk el a Görögországba a hosszú hétvégére. Sokszor voltunk már Paralián, mondhatni a szívünk csücske, de még sohasem a főszezonon kívül. A Wizz repülőjegy jó áron volt, előszezonban a szállások is olcsók, miért maradtunk volna itthon?!

A csomagolást nem vittük túlzásba, 4 napra tökéletesen elég volt a kis kézipoggyász, amire az UtasPláza kínálatából az Ormi Tango hátizsákokat választottuk. Úgy siklottunk át velük az ellenőrzésen, mint a kés a vajon! Kicsi, könnyű, jól pakolható, nekünk nagyon bejött!

A repülő szombat reggel indult és a hosszú hétvégét egy nappal megtoldva, kedden délután utaztunk haza. Thesszalonikiből transzferrel jutottunk Paraliára, így bő másfél órával a landolás után már a szállodában is voltunk. Még fél óra és már ettük is az első gyros-unkat!

A választott szállodánk közel sem a Paralián megszokott apartman, hanem egy városszéli, négycsillagos, medencés, pálmafás luxushotel, nagy gyermekjátszótérrel és ugrálóvárral, trendi (akár privát medencés) szobákkal, széles választékú, bőséges svédasztalos reggelivel, kedves személyzettel. Nagyon élveztük! Az előszezonnak köszönhetően az ára is kedvező volt. A tengerpart kb. 15 perc séta, ennyi mozgás senkinek sem árt!

A délutánt a városka felfedezésével töltöttük, ám nagy meglepetésünkre nem csak mi gondoltuk így, rajtunk kívül elég sokan ugrottak le a május közepi hétvégére a tengerpartra. Igen élénk volt a mozgás Paralia főterén, az üzletek túlnyomó többsége már nyitva volt és az éttermekben is szépen voltak vendégek. Tömeg még nem volt, de sétálgatva már kellemes "nyár"-érzés fogott el minket! Este azért kellett egy pulcsi!

Az első teljes napunkra totális tengerparti semmittevést terveztünk, amit sikerült is megvalósítanunk, ráadásul még egy nagyobbacska pancsolást is megengedhettünk magunknak. Az alig 20 fokos tengerbe belemenni nem volt kellemes, de utána már igen jót labdáztunk benne, és a csak a "kurva finom a fánk" árus tudott kicsalni minket. A hűvös víz ellenére meglepően sokan voltak a tengerben, kisgyermekektől a helyi nyugdíjasig mindenki.

A következő napunkra egy kicsit aktívabb kikapcsolódást szerveztünk. Még itthonról felvettük a kapcsolatot Jorgosszal, az Anett Tours tulajdonosával, hogy szervezzen nekünk egy rövid, privát kirándulást az Olymposzra. Jártunk már ott saját autóval, de a kirándulás során olyan helyekre is eljutottunk, ahol előtte még nem, és ez óriási élményt okozott. A magyar nyelvű idegenvezetés pedig rendkívül kedves és szórakoztató volt! A nap folyamán voltunk a Szent Efrém kolostorban, egy fetasajt készítő üzemben, Litochoróból elsétáltunk a kanyonban Zeusz kádjához, valamint eljutottunk a Platamon melletti gyöngyszem kis hegyi faluba, Paleos Pantaleimonas-ba, ahol egy kis csipegetésre és pálinkakostolóra is meghívott minket Jorgosz! A kirándulásról részletesen ezen az oldalon írunk (hamarosan).

A hazautazás napját is kihasználtuk, már reggeli után visszautaztunk Thesszalonikibe, ahol beiktattunk egy jó kis gyalogos városnézést, a Szent Demeter bazilikától az Agóra, az Arisztotelész tér és a tengerpart érintésével egészen a Fehér toronyig, majd az esernyő szoborig. Innen helyijáratos busszal mentük ki a reptérre, de ezt csak annak ajánljuk, aki kedveli a tömegnyomort. A taxi valószínűleg jobb választás lett volna.

Milyen volt májusban Görögország? A gyros finom, a Mythos hideg, az időjárás meleg, a tenger kompromisszumokkal fürödhető, a görögök ugyanolyan nyugodtak és kedvesek, a tömeg kisebb. Bátran ajánljuk!