A Facebook oldalunkon folyamatosan beszámoltunk róla, de most itt összesítjük és kiegészítjük a tapasztalatainkat a Ryanair járatunk késéséről és a kompenzáció folyamatáról. Kezdjük kronológiai sorrendben:
2024. augusztus 3.
Skiathos-i nyaralásunk végeztével megérkeztünk a repülőtérre, hogy hazafelé vegyük az irányt. Ahogy beléptünk a terminálba, a nagy infótáblán már a "rossz hír" fogadott minket, hogy a járatunk 6 órát fog késni. Pár pillanat múlva ugyanez a tájékoztatás érkezett a Ryanair applikáción keresztül is. Az első percek zavarodottsága után kezdtük értelmezni a helyzetünket. Mivel tudjuk, hogy a járatkésések milyen kompenzációval járnak, így átértékeltük a kezdeti aggodalmunkat: kaptunk pár óra szabadidőt ezen a csodálatos szigeten úgy, hogy a költségeinket fizetik és még fejenként 250 euró kártérítésre is jogosultak leszünk. Ez már nem hangzott olyan rosszul!
Fontos kiegészítő információ, hogy a késés ellenére a poggyászfeladás az eredeti időpontban zajlott, tehát akinek volt feladott poggyásza, annak ezt meg kellett tennie.
A felszabadult időnket arra használtuk fel, hogy visszabuszoztunk Skiathos városkába és kényelmesen sétálgattunk, bámészkodtunk, élveztük a görög nyarat, valamint ebédeltünk egy meglehetősen fancy étteremben. Természetesen a buszjegyeket és az éttermi nyugtát gondosan megőriztük, mert tudtuk, hogy még szükségünk lesz rá.
A reptérre visszaérkezve, a biztonsági ellenőrzés után felhasználtuk a Ryanairtől időközben megkapott, fejenkénti 4 eurós kuponunkat, bár ebből túl nagy lakomát nem csaptunk! Az utazás további folyamata a szokásos rendben zajlott, a járatunk a bécsi repülőtérre több, mint 6 órás késéssel érkezett meg.
Leszállás után, amikor bekapcsoltuk a telefonunkat, a Ryanair alkalmazásukból eltűnt minden információ a járatunkkal és a késéssel kapcsolatban, még szerencse, hogy az összes push üzenetről képernyőfotót készítettünk, hátha szükség lesz rá később!
2024. augusztus 4.
A Ryanairtől kaptunk egy emailt, amelyben sajnálatukat fejezték ki a késés miatt és ha kitöltjük a kérdőívüket, akkor részt vehetünk egy sorsoláson, amivel 100 euró értékű ajándékkártyát nyerhetünk. Ha-ha! Szép elterelés, de ennél azért kicsivel több kompenzáció jár nekünk!
A légitársaság weboldalán igen jól elrejtették az EU261-es rendelet alapján járó kompenzációhoz szükséges űrlapot, de mi vettük a fáradtságot és kikerestük, itt található. Egy nappal a hazaérkezés után még nem engedték kitölteni, mert "nem sikerült megállapítaniuk", hogy valóban késett-e a járatunk. Nem baj, kivárjuk...
2024. augusztus 6.
Három nappal a hazaérkezés után tudtuk beadni a kompenzációs igényünket a Ryanairnek. Az online kitöltendő formanyomtatvány egyébként jól használható, könnyen kitölthető, ez mindenképpen plusz pont!
Legnagyobb meglepetésünkre még ugyanazon a napon kaptunk egy emailt, hogy elbírálták a kártérítési igényünket és 21 napon belül utalják a 4 x 250, azaz 1.000 eurót. Szuper!
Időközben a késés alatt összegyűjtött buszjegyeinket és az étteremben kapott nyugta szkennelt változatát elküldtük a biztosítónknak, hiszen a jobb utasbiztosítások is fizetnek hosszabb járatkésés esetén. Mi ugyan nem kötünk külön utasbiztosítást, hanem az utazós bankkártyánkhoz járó utasbiztosítást használjuk és nagyon elégedettek vagyunk vele! Most sem kellett csalódnunk, a biztosító szó nélkül kifizette a várakozás alatti költségeinket, ami több volt, mint a bankkártyánk éves díjának háromszorosa! Hurrá!
2024. augusztus 21.
Megérkezett bankszámlánkra a kártérítés összege, ami jelentősen több volt, mint amennyit a repülőjegyekért eredetileg fizettünk. Ügy lezárva! "Ingyen utaztunk a Ryanairrel főszezonban egy gyönyörű görög szigetre és még egy kis költőpénzt is kaptunk mellé!" Köszönjük!
Érdemes a Facebook bejegyzéseinkhez tartozó kommenteket is elolvasni, mert nagyon sok hasznos információt, hasonló esetet és ötletet írtatok le nekünk:
2024. augusztus 3. Facebook bejegyzés a késésről
2024. augusztus 6. Facebook bejegyzés az ügyintézésről
2024. augusztus 21. Facebook bejegyzés a kifizetésről