Törölte a járatunkat a WizzAir, így jártunk (jól)!


Úgy tűnik, Zakynthos a mi mumusunk a WizzAirnél.

Nyaralóhelyszínként nagyon szeretjük a görög szigeteket, szeretnénk szépen sorban minél többet bejárni belőlük! Zakynthosra már volt foglalásunk 2020. júniusára is, amit a COVID miatt először átrakattunk augusztusra, majd töröltettük és itthon maradtunk.

Tavaly szeptemberben (ahogy meg is írtuk), egy elárazásnak köszönhetően vásároltunk Krétára 14.000 Ft-ért, Kosra 11.000 Ft-ért retúr repülőjegyeket. A krétai járattal minden rendben volt, júliusban elutaztunk, nagyon klassz volt. A kos-i járatot viszont októberben törölte a WizzAir, megszűnt az útvonal. Törléskor három lehetőséget ajánl fel a rózsaszín légitársaság:

1. Járat átfoglalása: "Átfoglalhat másik saját járatunkra ugyanezen, vagy – ha szükséges – az eredetihez hasonló, másik útvonalon, az eredeti járat menetrend szerinti indulása előtt legfeljebb 14, illetve utána legfeljebb 30 napra, a rendelkezésre álló helyek függvényében."

2. 120%-os foglalási jóváírás Wizz-kreditben: "Automatikusan kérheti a törölt járatra megfizetett Teljes Viteldíj árát Wizz-számlájára Wizz-kreditek formájában, extra 20% bónusszal kiegészítve azt, mely a repülőjegy ára alapján kerül kiszámításra, s melybe nem tartoznak bele az egyéb szolgáltatások díjai."

3. Visszatérítés: "Tájékoztatjuk, hogy Ön jogosult a WIZZ-kreditek helyett a 100%-os összeg pénzre történő átváltását is kérni a WIZZ profiljában."

(Ha a járattörlés az indulás előtti 2 hétben történik, akkor jogosultak vagyunk a 250 eurós kártérítésre is, de ez esetünkben nem volt releváns. Erről részletesen itt írtunk.)

Na lássuk csak, volt egy eszméletlen olcsó repülőjegyünk augusztus elejére, tengerpartra. A visszatérítés szóba sem jöhetett, hiszen ennyiért még egyszer tuti nem lesz szerencsénk máshova foglalni. Maradt az átfoglalás. A folyamat a Wizz weboldalán teljesen automatikus, a felajánlott útvonalakra gond nélkül működik az átfoglalás. A törölt kos-i járat esetében három lehetőséget kaptunk: Athén, Szantorini, Rodosz. Mindegyik helyen jártunk már, ezért kissé szomorúan vettük tudomásul, hogy nem fogunk új szigetet bejárni. Rodoszt választottuk, ahol éppen tavaly voltunk, de nagyon jól éreztük magunkat. 

Idén februárban jött még egy fricska a történetbe: a rodoszi járat indulási időpontját módosították több, mint 3 órával. Ilyenkor ugyanúgy választhatunk a törlés esetén felajánlott opciókból (átfoglalás, visszatérítések). Ezúttal azonban nem online módosítottuk a járatot, hanem felhívtuk a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol azt kértük, hogy Rodosz helyett Zakynthosra tegyék át a foglalásunkat. Az ügyintéző hölgy nagyon kedvesen jelezte, bogy bár a zakynthos-i járatot nem ajánlja fel "helyettesítő" járatként a rendszer, de áthelyezi a foglalásunkat. Nem akartunk hinni a fülünknek: a mi kis 11.000 Ft-os jegyünket gond nélkül, ingyenesen módosítoták egy olyan járatra, amelyre akkor éppen 200.000 Ft-ért árultak egy retúrjegyet (később ez lecsökkent 60-70.000 Ft-ra). 

A későbbiekben már nem történt járatmódosítás, el tudtunk utazni Zakynthosra. Azonban a hazaút még okozott egy kis meglepetést, amit a Facebook oldalunkon már megtárgyaltunk:


Mivel nem vásároltunk ülőhelyet, így a hazaútra csak az utazás előtt 2 nappal (újabban már csak 1 nappal) van lehetőség becsekkolni. Azonban a fenti üzenet miatt a weboldalon nem volt aktív a becsekkolás gomb. Számon vetettük a lehetőségeinket: 

1. Kimegyünk a reptérre, ott becsekkolunk, kapunk ülőhelyet és haza tudunk utazni.

2. Kimegyünk a reptérre és nem tudunk becsekkolni, mert már nincs szabad hely a repülőgépen. (A túltöltés jellemző a légitársaságokra, hiszen szinte mindig van lemaradó, vagy megbetegedő utas, akinek a helyét kétszer is el lehet adni.) Ott maradunk a szigeten még két napot, a következő járat indulásáig. Ilyen esetben jár a 250 euró/fő kártérítés és számlák ellenében a légitársaság köteles megtéríteni az egyéb költségeket is (szállás, étkezés, taxi...). Persze ez nem egyszerű folyamat, de vannak kifejezetten erre szakosodott behajtó cégek. Magyarul egy kis utánajárással még két nap ingyen nyaralás.  

Mindkét verzióval együtt tudtunk volna élni, de ennél huszárosabb megoldás született. Míg a weboldalon nem működött a check-in, a mobiltelefonos applikációban viszont igen! Ott gond nélkül bejelentkeztünk és megkaptuk a beszállókártyáinkat. A reptéren hozzánk sem szóltak, minden rendben zajlott, hazajutottunk!

Zakynthos élménybeszámolóval hamarosan jelentkezünk!